torsdag 24 mars 2016

Dag 18: Uppdatering från sjukstugan

På något sätt visste jag väl innerst inne att det här med att jag skulle vara frisk under hela min vistelse var för bra för att vara sant, men såklart hoppades jag ändå att det skulle bli så. Dock så hade min kropp andra planer, för här sitter jag nu med någon typ av konstig förkylning som än så länge mest bara gett mig feber och lite lätt halsont och snuva (till skillnad från mina vanliga förkylningar som innefattar extrem halsont och snuva). Jag inser medans jag skriver detta att det var ett tag sen jag uppdaterade sist, och jag har egentligen ingen annan ursäkt en den att jag varit upptagen och haft mycket annat för mig. Att bo här i Gangnam, gå till skolan, träffa vänner och äta god mat har gått från att vara något extraordinärt till att vara en vardag, men vilken fantastisk vardag det är. Det skrämmer mig hur snabbt tiden gått och hur dagarna bara verkar flyga förbi, och trots att det är flera veckor kvar börjar jag redan frukta dagen då jag måste åka hem. Jag vet inte hur jag kan beskriva det annat än att jag trivs något enormt här, och jag känner mig verkligen som hemma.

Eftersom det nu var så länge sedan jag uppdaterade här är det i princip omöjligt för mig att redogöra för att jag gjort i ord, så jag tänkte bifoga lite bilder för att visa vad jag haft för mig sedan jag skrev sist.

Hittade en fin park mitt i Gangnam.

Cheese Bingsu...en konstig men god kombination.

Jag och Anissa.

Aiden visar hur man på korrekt sätt blandar Soju och Öl.

En häftig vy från Ehwa Women's University

Som också bjöd på vackra byggnader

Från förra fredagens tripp till COEX Aquarium

Nemo, Marvin och Doris simmar runt

En groda som chillar

Fina fiskar

Hen var helt klart tränad i att posa för kameran

Fiskar simmar runt mot en himmelsblå bakgrund

Dessa uttrar var helt klart mest underhållande av alla djur i akvariet

Likaså denna tank fylld med hajar

En gigantisk rocka som simmade omkring

Mat!!!

Plugg....

Från det mycket populära Lotte World

Jag och Zara

Jag, Anissa, Zara och L'Oreal

Jag och Anissa (och mina kaninöron)

Den vackra karusellen

Hela gänget

Aiden, Hana, Jung Eun, Zara och Jag

Anissa, Jag och Myo



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar